Biblioteka

 
Czartery

 
Rejsy

 
Dla firm

 
Kursy specjalistyczne

 
Konsultacje

 
Pomoc w planowaniu rejsu

 
Szukasz skippera?

 
Przeprowadzanie jachtów

 
Last Minute!



 
 
 
PRZED ROZPOCZĘCIEM REJSU

Najważniejszą czynnością przed rozpoczęciem rejsu jest dokładne sprawdzenie stanu oraz wyposażenia jednostki. Lista poniżej oraz plik do wydruku pozwalają zorientować się na co należy zwrócić uwagę. Nie spiesz się i zrób to dokładnie.

Przejmując jacht, oprócz listy przygotowanej przez firmę czarterową, dobrze jest posiadać własną „check-listę” i na niej odnotować ilość oraz stan wyposażenia. Obejrzyj jacht dokładnie, zapoznaj się z wszystkimi instalacjami, wyposażeniem i jego rozmieszczeniem. Gdy pojawią się jakielkolwiek wątpliwości dotyczące jachtu (uszkodzenia, rysy) lub jego wyposażenia (braki), to przed podpisaniem potwierdzenia odbioru jachtu należy je opisać i wymóc ich potwierdzenie przez armatora w protokole odbioru. Jeżeli uszkodzenie nie zagraża bezpiecznej żegludze, to możesz odebrać jacht. Jeśli uważasz, że tak nie jest to domagaj się innej jednostki lub w przypadku problemów skontaktuj się z nami.
Przejmując i oddając jacht powinien on być zaopatrzony w paliwo i wodę. Zwracany jacht i jego wyposażenie powinno być w takim samym stanie jak przed rozpoczęciem rejsu. W przypadku wystąpienia awarii i wypadków postepuj zgodnie z zaleceniami podanymi na kolejnej stronie.

SPRAWDŹ:

NAVIGACJA:

- działanie GPS, VHF, sondy, logu, wiatromierza, autopilota, radaru i plottera
- pomoce nawigacyjne (mapy, locje, przewodniki) na zamierzony rejon pływania
- przybory nawigacyjne (trójkąt, liniał, cyrkiel, ołówki)

WYPOSAŻENIE POKŁADU:

- stan żagli
- czy kabestany są sprawne
- elektryczna winda kotwiczna (opuść i podnieś kotwicę)
- czy koniec łańcucha kotwicy jest przymocowany w komorze kotwicznej
- gdzie jest ulokowany przełącznik kotwicy i bezpiecznik
- life-liny i sztormreling
- czy nie ma uszkodzeń luków, świetlików, klap
- czy nie ma uszkodzeń i zarysowań kadłuba (o ile to możliwe dobrze jest zanurkować)

SILNIK:

- silnik (poziom oleju i wody w układzie chłodzenia)
- ładowanie akumulatorów
- wał śrubowy/sprawdź możliwe przecieki (dławica)
- mocowanie silnika do fundamentu
- biegi do przodu i do tyłu
- filtr wody zaburtowej (gdzie jest zlokalizowany i czy jest czysty)
- stan paliwa w zbiorniku oraz stan motogodzin na liczniku

INSTALACJA ELEKTRYCZNA:

- baterie (poziom elektrolitu)
- przełączniki baterii i działanie GTR (gdzie jest bezpiecznik główny)
- światła nawigacyjne
- oświetlenie kompasu i pokładu
- oświetlenie wnętrza
- żarówki zapasowe

INSTALACJA WODNA I DRENAŻOWA:

- pompy zęzowe (włączniki i zawory)
- toalety (przecieki)
- czy zbiornik wody jest pełny
- pompy wody słodkiej

INNE:

- zestaw pirotechniki
- zawór gazu i kuchenka gazowa
- apteczka
- zestaw naprawczy

Tu znajdziesz szczegółową polsko-angielską „check-listę”, która ułatwi Ci przejęcie jachtu >>>

Po przejęciu jachtu koniecznie pokaż załodze sposób działania oraz obsługę poszczególnych instalacji i urządzeń, a zwłaszcza toalety, rolera grota, rolera genuy, windy kotwicznej, kuchenki itp. Zapoznaj załogę z przełacznikami na głównej tablicy rozdzielczej (GTR). Wskaż gdzie znajdują się środki ratunkowe i omów sposób ich użycia. Pokaż podstawowe węzły oraz omów zasady pracy na cumach i szpringach. Przećwicz alarm "człowiek za burtą".

powrót
 
 
 
 
Kontakt

 
Załoga SEAMASTER

 
Aktualności

 
Newsletter

 
Powiadom znajomego

 
Do ulubionych

 
Ankieta


 
(C) 2005 Seamaster.pl :: Zastrzeżenia prawne :: Mapa serwisu :: Thanks :: Cape Otway
Nie rób plagiatu stron SEAMASTERa - zostanie to wykryte przez program Copyscape! Aktualności SEAMASTERa