|
|
JACHT "SELMA EXPEDITIONS"
SELMA EXPEDITIONS to solidny jacht, przeznaczony do żeglugi w trudnych warunkach.
 Mieszczą się na niej cztery dwuosobowe kabiny dla gości, kabina rufowa dla stałej załogi, obszerny kambuz, mesa i dwie toalety. Pomieszczenia mieszkalne są ogrzewane. Niezależna kabina nawigacyjna (sterówka) znajduje się nad komorą silnika. Zapewnia komfort nawigowania i sterowania z osłoniętego przed wiatrem i chłodem miejsca.Duża ilość żagli (genua duża na rolerze, fok na małym sztagu, grot, bezan, spinaker i żagle sztormowe) oraz rozbudowane wyposażenie pokładowe (maszty i bomy aluminiowe Nirvana, hydrauliczny obciągacz bomu, winda kotwiczna Lofrans, kabestan centralny napędzany przez coffee-grinder Barlow, kabestany w kokpicie w ilości 8 sztuk firm Barlow i Harken, kabestany pokładowe Barlow) pozwalają na szybką żeglugę dostosowaną do warunków hydro-atmosferycznych.Bogate wyposażenie nawigacyjne (log, depth, wind Raymarine, autopilot Autohelm, radar Raytheon, odbiornik GPS Garmin, stacje radiowe VHF i MF/HF, Navtex, odbiornik meteofax) pozwalają na bezpieczną żeglugę nawet po bardzo trudnych nawigacyjnie wodach. Działanie większości urządzeń umożliwia instalacja elektryczna (24V/12V/230V) z trzema niezależnymi alternatorami 24V napędzanymi silnikiem, generator spalinowy 230V oraz przetwornice 24V/230V. Silnik oraz ster strumieniowy sprawiają, że jednostka posiada dobre właściwości manewrowe. Duże zbiorniki paliwa i wody słodkiej (po 2000l) zapewniają dużą autonomiczność.
Podstawowe dane techniczne:
długość kadłuba 20.28m
szerokość 4.95m
zanurzenie 2.50m
materiał kadłuba stal
typ ożaglowania kecz
pomiarowa powierzchnia ożaglowania 162m2
silnik Perkins 6.354M o mocy 122 KM (89,5 kW)
rok budowy 1981
projektant Georges Azueppe-Brenneur
budowniczy CM Merret (Francja)
ilość koi maks. 12
Jacht posiada dwa pontony z silnikami przyczepnymi oraz sprężarkę do napełniania butli.
Jacht prowadzą: Piotr Kuźniar i Jerzy A. Kosz.
Zdjęcia udostępnione przez Armatora
|
|
|