Biblioteka

 
Czartery

 
Rejsy

 
Dla firm

 
Kursy specjalistyczne

 
Konsultacje

 
Pomoc w planowaniu rejsu

 
Szukasz skippera?

 
Przeprowadzanie jachtów

 
Last Minute!



 
 
 
Witam,

jeśli chcesz ze mną żeglować, to masz prawo dowiedzieć się o mnie nieco więcej:

Na samym początku czego nie lubię na jachcie: bezmyślności i głupoty - tej wręcz nie cierpię, "marwojowstwa", zwracania się do mnie per "KAPITAN", alkoholu na Morzu, zup - zwłaszcza żurku i rosołu... No, może czegoś jeszcze, ale ... ;)
Natomiast cenię sobię porządne żeglarstwo, ciekawych ludzi, dobry humor (nawet z odrobiną złośliwości), możliwie dobre jedzenie i jeszcze parę drobnych rzeczy... Mam nadzieję, że niezbyt "upierdliwych".
Organizując i prowadząc rejsy gwarantuję profesjonalizm, wysoką kulturę osobistą oraz dobrą atmosferę.


Moje doświadczenie morskie, to ponad 25.000h/blisko 130.000Mm na M. Bałtyckim, M. Północnym, M. Norweskim (m. in. Lofoty - także zimą, Orkady i Szetlandy z Pentland Firth, Hebrydy Zewnętrzne), Barentsa (W-pa Niedźwiedzia, NordKapp), Oceanie Arktycznym i M. Grenlandzkim (kilkukrotnie zach. Spitsbergen, oraz północny z Hinlopen i Brasvellbreen, a także Jan Mayen i wsch. Grenlandia - Scoresbysund), Morzu Labradorskim i Davis Strait (zach. Grenlandia wraz z Disco Bay), M. Irlandzkim i Hebrydzkim (m. in. W. Man), M. Śródziemnym (m. in. Baleary, Sycylia, Malta, Pantaleria), M. Tyrreńskim (Elba, Korsyka, Sardynia, Zat. Neapolitańska), M. Adriatyckim, M. Jońskim, M. Egejskim (Cyklady), M. Karaibskim (m. in. od Kuby przez Puerto Rico, BVI, Wyspy Zawietrzne i Nawietrzne po T&T i ABC), Atlantyku (rejsy Polska-USA, Kuba-Hiszpania, Ziemia Ognista-Francja, kilka razy Kanary-Śródziemne i Biskaj, w czasie których pokonałem m. in.: "dzikie pięćdziesiątki" i "ryczące czterdziestki" oraz odwiedziłem Jan Mayen, W-py Owcze, Islandię, Azory, Bermudy, Maderę, W. Kanaryjskie, W. Zielonego Przylądka, W-py Fernando de Noronha, Falklandy), wody Ziemii Ognistej z kilkukrotnym okrążeniem Cabo de Hornos (także z niewidomymi w ramach rejsu "Zobaczyć Horn"), Drake Passage w drodze na Antarktydę, Oceanie Indyjskim (Seszele i Malediwy), Morzu Andamańskim (Tajlandia), Pacyfiku (Nowa Zelandia i Tonga). Relacje i prezentacje z rejsów >>>.
Na rejsach, przeprowadzkach, kursach i testach żeglowałem na jachtach ponad 50-60 typów (produkcji polskiej, niemieckiej, francuskiej, szwedzkiej, fińskiej, słoweńskiej, brytyjskiej, amerykańskiej, południowo-afrykańskiej) długości 7-56m (m. in. na tall-shipach "Kapitan Głowacki", "Elektra", "Pogoria" i "Fryderyk Chopin"), z czego prowadziłem jednostki 7-32m (m.in. "Panoramę", "Śmiałego", "Spirit-One", "Nashąchatę II", "Hi-Ocean One", "Selmę", "Lady B", "Lady M", "Elektrę", katamarany do 56ft.).

Posiadane uprawnienia:
- 2023 - świadectwo ukończenia kursu Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy (KPP);
- 2021 - świadectwo AECO Svalbard, Greenland, Canada, Iceland Field Staff Certificate (odnawiane corocznie);
- 2019 - świadectwo IAATO The Antarctic Peninsula & South Georgia Expedition Guide (odnawiane corocznie);
- 2008 – instruktor International Sailing Schools Asscociation Poland nr 20;
- 2007 (2022, 2017 i 2012 odnowienie) - profesjonalny (zgodny z STCW VI/1-4) Master of Yacht 200gt Unlimited/Ocean (pat. IYT/MCA nr OC749) i Master of Yacht 200gt Offshore (pat. IYT/MCA nr 1591POL);
- 2007 (2017, 2012 odnowienie) - świadectwo podstawowego przeszkolenia (zgodne z STCW VI/1) w zakresie: Indywidualnych technik ratunkowych, Ochrony przeciwpożarowej, Elementarnych zasad udzielania pierwszej pomocy medycznej, Bezpieczństwa własnego i odpowiedzialności wspólnej (po kursach w OSR w Gdyni);
- 2006/2007 - dwusemestralny kurs meteorologii synoptycznej na Uniwersytecie Warszawskim;
- 2005 - świadectwo GMDSS operatora dalekiego zasięgu (LRC) nr GL-09483 i świadectwo operatora VHF nr MA-04075 (po tygodniowym kursie w AM w Szczecinie);
- 2004 - świadectwo (zgodne z STCW A-I/12) przeszkolenia w zakresie wykorzystania radaru i ARPA, poziom operacyjny nr 219892 (po tygodniowym kursie w SM w Gdyni);
- 1999 - świadectwo radiooperatora w służbie morskiej i żegludze śródlądowej nr M-10105;
- 1998 - kapitan jachtowy pat. PZŻ nr 98, kapitan motorowodny pat. PZMiNW nr 34;
- 1996 - jachtowy kapitan żeglugi bałtyckiej pat. PZŻ nr 1385;
- 1993 - tygodniowy kurs manewrowy i zaliczony egzamin manewrowy na stopień kpt.j. w CWM ZHP w Gdyni, świadectwo radiooperatora w służbie morskiej i żegludze ródlądowej nr M-1618;
- 1991 - jachtowy sternik morski pat. PZŻ nr 1067/T (kursy w COŻ PZŻ w Trzebieży - 3 tygodniowy prakt.-teoret. i tygodniowy manewrowy);
- 1989 - sternik jachtowy pat. PZŻ nr 3304/T (3 tygodniowy prakt.-teoret.) i kurs ratownictwa morskiego dla żeglarzy w COŻ PZŻ w Trzebieży.
- 1986 - żeglarz jachtowy pat. PZŻ nr nr 1286/LG (po 3 tygodniowym kursie prakt.-teoret. w YK Chalkos w Lubiatowie);
Ćwiczyłem także nawigację radarową i manewrowanie (statkami i 70-metrowym jachtem motorowym) na pełnozadaniowym symulatorze typu POLARIS firmy Kongsberg Norcontrol AS. Ponadto zaliczyłem programy (CBT - Computer Basic Training) wykorzystywane w szkoleniu marynarzy na kursach STCW: 01 Personal Safety, 03 Safety Equipment, 05 ISM Code, 20 Search and Rescue, 21 GMDSS (Marcom), 22 Maritime English - Ship Familiarisation, 26 Voyage Planning, 33 Stability I, 36 Medical First Aid, 40 Maritime English - Pilot on the Bridge, 49 Radar Observation and Plotting, 50 ARPA Theory, 51 Introduction to Navigation, 52 Fire Fighting, 58 COLREG, 59 Satellite Navigation GPS, 60 Navigation in Ice, 61 Stability II, 63 Mooring, 64 ECDIS - Electronic Chart Display, 66 Basic Ship Handling, 87 Personal Survival and Survival Craft, 88 Human Relation, 89 Medical Care, 92 MARPOL, 101 IALA Boyage, 103 Integrated Navigation System, 109 AIS (firmy Seagull), Personal Survival at Sea (firmy Videotell) oraz program Sea Safety (brytyjskiego RNLI).


Żeglarsko wywodzę się ze śp. "szkoły trzebieskiej" (tam zdobyłem patenty sternika i sternika morskiego oraz przez wiele lat pływałem m. in. jako skipper Śmiałego w latach 2005-2007) oraz śp. Jacht Klubu A.Z.S. we Wrocławiu, gdzie żeglowałem na "Panoramie". Doświadczenie instruktorskie zdobywałem w J.K. A.Z.S. we Wrocławiu, C.O.Ż. P.Z.Ż. w Trzebieży oraz w Dolnośląskim Stowarzyszeniu Rozwoju Żeglarstwa, gdzie szkoliłem praktycznie żeglarzy, sterników jachtowych i morskich, prowadziłem zajęcia teoretyczne (łączność i sygnalizacja, locja morska, nawigacja, ratownictwo, teoria żeglowania i manewrowania) dla sterników morskich i kapitanów, sterników i żeglarzy oraz sterników motorowodnych.

Opublikowałem książki: "Człowiek za burtą" (2016), "Sygnalizacja na morzu" (2014), "Prawo drogi, światła i znaki statków na morzu" (2012), "Łączność bliskiego zasięgu na morzu" (2011), "Światła i znaki nawigacyjne na morzu" (2011) - publikacja wyróżniona na targach Wiatr i Woda 2011, "Łączność na morzu. Poradnik dla żeglarzy (2006, 2008)" - książka rekomendowana jako podręcznik przez PZŻ, "Kurs na Morze Północne i północno-wschodni Atlantyk (2007)", wstęp i słownik do T. Bartlett, "Nawigacja elektroniczna" (2008) oraz tłumaczenie podręcznika RYA "Radar na jachcie" (2014). A także wiele artykułów o tematyce żeglarskiej w "Jachtingu" (jestem stałym współpracownikiem), "śp. Dobrej Praktyce Żeglarskiej (byłem członkiem rady programowej), Żaglach", ś.p. "Rejsie", "Szkwale". W latach 1997-2002 byłem webmasterem serwisu CyberSails. Współprzygotowywałem także multimedialny program edukacyjny do nauki Miedzynarodowego Prawa Drogi Morskiej.
Jestem partnerem firmy NavSim w zakresie szkolenia z nawigacji elektronicznej oraz obsługi zintegrowanych systemów nawigacyjnych serii Cruiser

Na jachtach potrafię obsługiwać praktycznie wszystko z czym można się na nich spotkać: radary/ARPA, GPS i Loran C, systemy nawigacji elektronicznej (ECDIS, chartplottery), radiostacje VHF i MF/HF (rtf i DSC), systemy łączności satelitarnej (Inmarsat C i M, Iridium, StarLink), samostery i autopiloty, silniki... Prócz tego znam oczywiście nawigację tradycyjną, w tym astronawigację. Posiadam również sporą wiedzę i kulturę techniczną zdobytą w trakcie przygotowywania "Panoramy" do Grand Regatta Columbus '92, prowadzenia "Śmiałego" (2005-07) czy "Lady M" (2014), pracy przy kilku innych jachtach (m. in. pomoc w 1999 kpt. K. Baranowskiemu w przygotowaniu "Lady B" do rejsu dookoła świata) oraz doradztwie przy budowie, remontach i zakupach kilku innych jednostek. Mam także niemałe doświadczenie organizacyjne wynikające z uczestnictwa czy kierowania przygotowaniami do wielu wypraw i rejsów w tym m. in.: udziału "Panoramy" w "Grand Regatta Columbus '92" czy "Orvaldi Antarctica 2004-2005", organizacji "Scandinavia Around 2004". Odwiedziłem kilka europejskich stoczni w trakcie budowy i odbioru jachtów, doradzam przy wyborze, zakupie, doposażeniu oraz bezpiecznej i optymalnej obsłudze jachtów (jestem specjalistą od jachtów typu Garcia Exploration 45).

Od roku 2020 jestem ławnikiem Izby Morskiej.

Znam nie najgorzej język angielski (także terminologię żeglarsko-morską), a prócz tego posiadam resztki niemieckiego, francuskiego, hiszpańskiego, rosyjskiego. Z wykształcenia jestem historykiem sztuki i idei (doktorem nauk humanistycznych i byłym wykładowcą akademickim), co pozwala mi niejednokrotnie służyć moim załogom za przewodnika. Moje hobby to (oprócz żeglarstwa): podróże i historia (zwłaszcza epoki napoleońskiej - Vive l'Empereur!).
Nie palę, alkoholu spożywam niewiele (zwykle niskoprocentowe), choć jestem miłośnikiem dobrych win.

Podziwiam Twój upór i ciekawość jeśli dotarłaś/eś do tego miejsca :)))

Do zobaczenia na morzu!!!

Andrzej Pochodaj

Moje banderki:



 
 
 
 
Kontakt

 
Załoga SEAMASTER

 
Aktualności

 
Newsletter

 
Powiadom znajomego

 
Do ulubionych

 
Ankieta


 
(C) 2005 Seamaster.pl :: Zastrzeżenia prawne :: Mapa serwisu :: Thanks :: Cape Otway
Nie rób plagiatu stron SEAMASTERa - zostanie to wykryte przez program Copyscape! Aktualności SEAMASTERa